Wednesday, 10 April 2013

Buli - Apa Nak Jadi Budak Sekarang?

Assalamualaikum

Ya Allah teruk betol budak-budak zaman sekarang ni. Memang dari dulu lagi dah banyak kes-kes buli kat Malaysia ni. Terutamanya dikalangan budak Melayu! Amat mengecewakan. Didikan bagaimanakah yang mak bapak diorang bagi kat rumah agaknya? Siapakah yang patut disalahkan? Nak kata mereka terpengaruh dengan cerita Lan Todak, adik saya pun tengok jugak cerita-cerita gangster ni. Tapi tak pernah pulak dia jadi jahat sejahat-jahat manusia macam budak ni..



Rosak budak ni..kesian.. tak sanggup nak tengok..Ni lakonan ke apa?

~Dijauhilah anak saya kelak dari jadi pembuli atau mangsa buli~


Thank you for reading my entry!

10 comments:

Bin Muhammad said...

Ngarut perangai bebudak skrg ni! Nak tiru filem dan drama, tapi pendek akal!

p/s: Isu hangat skrg ni...Ramai blogger kluar cite ni, Pasti mesra SEO...Trafik mencanak2 la lagi...hehe.

Mieza Jhaa K said...

Sekarang terima padahnya..

nak muntah sebab dua hari dapat 3ribu lebih,,,hahaha...tp harus diingat,,,tajuk macam xglemer je tuu...kuikui

J.Syazwana said...

budak2 sekarang memang banyak lemak.
tak tau lah silap sape.
hmmmmm. sedih kan.

Mieza Jhaa K said...

Didikan masa kecil tu penting..

Remy hazza said...

budak2 sekarang dah semakin ganas dan hilang tatasusila......
entah kenapa semakin hari semakin kurangnya adap susila....

Mieza Jhaa K said...

Percakapan pun bukan main biadab lagi kan..geram

Nurul Aini said...

Allahuakbar..geramnya..naik bulu roma dan darah saya..Ya Allah..kalau saya dapat budak tu siaplah..Eeee..tak tahan rasanya kak..

Hatimi Tahirruddin said...

budak2 sekarang nak buat jahat tak reti cover....haha....

Mieza Jhaa K said...

Akak pn kalau jumpa nak sekeh2 je kepala..tp kalau budak 5tahun ke bawah laa...haha

Mieza Jhaa K said...

tu la..cover la sket beb...apa kes tunjuk kat orang...xmacho langsung...