Wednesday 11 September 2013

Bila aku ambil peperiksaan UPSR?

Assalamualaikum.. Budak-budak tengah UPSR, teringat nak buat entri pasal pengalaman sendiri. Dulu zaman sekolah rendah, saya ni boleh dikatakan budak kurang pandai la kiranya. Kurang pandai akibat main je kerjanya. Pelajaran tak tahu apa kebenda dan memang lambat 'pickup'. Mula merasai alam persekolahan masa umur 7 tahun, berdebar weh! Dan mula pandai membaca masa darjah 2, kuangkuangkuang!

Kelas pemulihan memang saya yang menjadi ahli tetapnya *untuk murid yang tak pandai membaca. haha.. Sebenarnya saya ada masalah dalam meniru abjad. Suka sangat tulis D dan Z terbalik. Haisshh macam-macam hal la kamu ni. Poyoo je tak habis-habis.

Yang paling poyonya, bila saya tak tahu bila peperiksaan UPSR tu berlangsung. Tak ambik tahu dan tak peduli semua tu. Yang saya tahu dapat main kejar-kejar dalam kelas adalah sesuatu yang amat menerujakan. Maklumlah, kat rumah tak ada kawan, main sorang-sorang sejak kecil. Bila pergi sekolah, saya terus bertukar jadi anak kucing nakal.

Akhirnya keluar keputusan UPSR. Dapat 2B 3C.. hahaha

Tapi sampai hari ni masih tertanya-tanya, "Bila aku ambil peperiksaan UPSR ni??"

Mungkin masa tu saya ingat tu hanyalah periksa biasa. Kuikui

Selamat menjawab peperiksaan UPSR buat anak PCL, Hanis Umairah dan Mak Dara, Danina.

Thanks for reading..

No comments: