Thursday 3 January 2013

2013

Assalamualaikum my frend!

Huwwaaa sedihnya bila masa dirasakan sekejap je berlalu. Rasa macam baru umur 21 haritu. Eh, sekarang dah masuk tahun 2013 daa? Aku lahir pada tahun 1986. So?? Terima je la hakikat yang kau tu dah masuk ke alam DEWASA..NOT A CUTE GIRL! sob sob.. Sedih nak tinggal alam remaja tau. Baru dapat sayap. Baru dapat merasa erti kebebasan sebenar. Tapi singkat saja masa diberi. Tapi syukur alhamdulillah dapat juga merasa nikmatnya dunia. Kan kan..

Selamat Tahun Baru untuk korang semua. Selamat meningkat usia selamat menjadi tua selamat segalanya lah ye. Dan juga jangan lupa azam pun mesti baru juga. Tinggalkan segala kekurangan dan kesilapan. Kita buka buku baru bersama azam baru yang berkobar-kobar ok.

Masuk je tahun baru ni aku rasa sedih pula bila si Aril tak der. Dah start sekolah tadika anak angkat aku tu. 4 bulan jaga dia rasa kasih tu melekat pulak. Semoga dia membesar menjadi budak yang berjaya kelak. Maka secara rasminya aku sekarang dah kembali jadi surirumah yang free sefree-free nya lah. Duk rumah goyang kaki tengok TV main facebook aja. Kemudian makan tido makan tido kumpul lomak.

Err azam baru? hmm.. entah la. Macam tak der azam pulak tahun ni. Tapi aku ada cita-cita tau. Masih seperti tahun-tahun lepas. Nak jadi seorang ahli perniagaan yang berjaya. Ahhakks koyas melangit! 

Aku berdoa berdoa dan berdoa kehadrat Ilahi semoga tahun ni aku dikurniakan cahaya mata penyeri rumahtangga kami. Jadi azam aku tahun ni nak jadi isteri dan ibu mithali la. Haha. 

Namun jika Allah masih ingin menguji, aku tidak akan sesekali merungut. Bersabarlah menempuh ujian yang tidak setanding dengan keperitan ujian orang lain ni. Jika 2 tahun usia perkahwinan kami, bagaimana pula dengan mereka yang dah 10 tahun tanpa zuriat? Mereka laagi kecewa. Maka bersabarlah Mieza ye.. sabar.sabar..

Tq 4 reading my entry!

No comments: