Sunday, 17 March 2013

Habuk

Assalamualaikum

Adakah ini satu penyakit, alergik atau fobia? Bila saya pegang benda berhabuk, tangan saya terasa kesat dan berhabuk walaupun sudah dicuci beberapa kali. Peliks jugak memikirkannya. Serta amat tidak selesa. Saya akan cuci tangan beberapa kali untuk menghilangkan kesan habuk padahal tangan sudah bersih. 

Mungkin boleh dikatakan fobia juga la kan sebab saya akan cuci tangan selepas memegang sesuatu benda termasuk la laptop. Kalau sedang memasak didapur memang tangan langsung tak boleh kotor. Mungkin dalam 10 kali saya akan cuci tangan. Hmm, tidak mengapalah kot asalkan saya selesa. 

Dan bagi saya tombol pintu dengan handrail teramatlah kotor. Serta handphone milik orang lain. Hahaha

Mungkin juga kami senasib.



Thanks 4 reading my entry!

12 comments:

Hasri Anis said...

Mula2 tengok tajuk tu tadi..ingatkan MABUK, rupanya HABUK..
apapun.. kebersihan tu tetap kena titikberatkan.. tp saya takla sampai tahap fobia camni ^_^V

Mieza Jhaa K said...

Haha. Mmg mabuk la kn.. jarang kot org mcm akak ni.. mujur jgk akak ni jenis rajin.. dh tau ada fobia mcm tu pn, tetap kemas rumah dan memasak.

Nick Nashram said...

kalo fobia dengan habuk, selalu la guna hand sanitizer :)

Mieza Jhaa K said...

Terima kasih bagi cadangan..nak try la..xpernah guna lg sebelum ni..

Aku Penghibur said...

oooo habuk same gn abg acik .. allergic cm gini ..

Mieza Jhaa K said...

Macam mana dia atasi? atau langsung xpegang habuk dah?

[PCL] said...

terlalu berhati2 dan tak selesa bila terasa nampak kebanyakan benda adalah kotor...tapi awas , jangan sampai ada hati yg terluka dengan sikap 'pembersih' anda itu...

p/s ..sy tau sbb sy ada ahli keluarga begitu..

Mieza Jhaa K said...

Haha...tp sy xtunjuk kt org la...cuma kerap cuci tngan masa kt dapur...

Iha Zaliza said...

iha sangat bersetuju yang tombol pintu dan handphone penuh dengan kuman.. haha..

Mieza Jhaa K said...

KADang2 geli nk pegang...tp kukuatkan hati ni jua..hahaha

Remy hazza said...

susah juga fobia camtu....kalau kat tempat tu takde tempat nak basuh...kan susah camtu....he3

Mieza Jhaa K said...

Haha.. pernah kena.. akan cari bnda2 lembab utk lap tangan...contohnya daun..