Monday 13 May 2013

Pusat Internet 1 Malaysia

Assalamualaikum

Sudah beberapa hari mood berbloggingku telah jatuh merudum gara-gara broadband Maxis yang dah masuk bulan kedua dia buat hal. Okey fine..fine!! bulan depan kalau buat hal lagi siap la ko..kita bakor je sonang! U  know, 3 bulan pertama kemain lagi dia bodek saya dgn khidmat ternetnya yg laju giler.. dengan fungsi portafi yang membolehkan ia menjadi wifi telah memudahkan kami sekeluarga. Setiap hari hampir sebijik rumah guna wifi Maxis ni.. Sebijik rumah ok, 3 biji laptop dan 5 biji smartphone dengan hanya 4 GB.

Tapi tu lah orang kata langit yang cerah jangan sangka takder hujan. Masuk bulan ketiga dia mula nak cari keuntungan nak suruh orang tambah quota la kunun. Layan la ehh..tak der masa. Bulan ni paling sakit hati sebab 3 hari dah habis quota. So, 27 hari lagi?? Terkebil-kebil dan merayap dengan hanya 64kbps..ueekkks.. Tak syok la kan hidup ni kalau xder sandiwara..hhehe.. macam ayat perli je.

Suatu hari balik dari pasar saya terpandang ada Pusat Internet 1 Malaysia berdekatan rumah kami. Jadi hari ni saya nekad untuk menjalani hari-hari macam zaman IPT dulu. Haha.. apa kelas kan? Tapi kalau sejam RM1, dengan internet kelajuan maksima, baik pergi sana je kan.. padam muka ko Maxis. Hahaha


Paling best saya telah mendaftar sebagai ahli dengan hanya RM5 seumur hidup you! Siap dapat kad lagi. Dan sebagai bonus saya dapat guna internet FREE 2 jam sehari selama sebulan!! Hoho..besh2.. terkodek-kodek la saya datang jalan kaki nanti. IC ni dibuka seawal 9am hingga 6pm okey. Kalau guna waktu pagi internetnya memang setangkas kilat you. Yez puas hati sebab dapat membalas dendam kat Maxis. kWkWkW


Thank you for reading my entry!

No comments: