Sunday 25 August 2013

Lelaki Basuh Pinggan?


Hahah..Abang Boni kalau bab puji diri sendiri macam dah tiada lelaki lain kat dunia lebih kachak dari beliau. Geli hati betol dengan lawak dia. Mula-mula terpikat dengan blog Boni Kacak pun sebab kisah lawak berjumpa blogger Irwan Alessa tu.

Tertarik dengan post beliau kat FB tadi pasal lelaki basuh pinggan. Teringat kat Mr.K masa mula-mula kawin dulu. Saya tercengang dan kagum dengan sifatnya yang suka basuh pinggan lepas makan. Memang tak akan ditinggalkan pinggan kotor atas meja. Bagi saya ia amat mengagumkan dan rasa amat-amat bertuah dikurniakan seorang suami yang ringan tulang. Bertambah-tambah cintaku padanya. Hehe,,puji sket..jangan jealous uolsszz.

Sampai sekarang begitulah sifat beliau. Rupa-rupanya mak mertua dah didik anak-anak macam tu sejak kecil. Lepas makan, basuh. Ada sampah, buang. Basuh dan angkat sendiri pakaian di jemuran. Mak mertua juga ajar Mr.K pergi beli ikan dan sayur kat pasar. Haha..mula-mula dulu memang pemikiran agak kolot. Mungkin orang perempuan je kot sesuai pergi pasar. Tapi rupanya Mr.K lebih terer bab membeli kat pasar.

Tapi sebagai isteri, jangan malas-malas ok. Jadilah isteri yang rajin walaupun suami pandai buat semua tu.

Thanks for reading..

No comments: