Monday 26 August 2013

AWAS! Bahaya Flourida.


Assalamualaikum.. Kali ini nak review pemenang Segmen Gempak Mieza Jhaa K No.4 iaitu blog Cerita Si Telinga Bulat kepunyaan adik Nufa Farah. Blog dik Nufa masih tersangat baru..lahir pada bulan Julai. Tetapi entri beliau buat saya terpikat ketika kali pertama bertandang ke sana setelah di review oleh blogger Kisah Si Diary. Entri yang berjaya memikat hati saya bertajuk 'Bahayanya Flourida'.

Sebenarnya dah lama tahu dan sudah bertahun tidak menggunakan ubat gigi colgate, darlie dan sewaktu dengannya. Namun, akibat dah terbiasa begitu saya terlupa untuk buat entri tentang bahayanya penggunaan flourida yang didakwa 'selamat' digunakan.


Apakah itu Fluorida?
Fluorida boleh dikatakan macam mineral.Kebiasaanya fluor ni ditambahkan ke dalam minuman dan yang paling penting di dalam UBAT GIGI.Fluoride yang merupakan unsur alam ini dapat mencegah secara sistematik.Selain itu, fluoride dapat menurunkan solubilitas email (enamel) oleh asam dengan mengkonversi hidroeksipatit menjadi fluorapatit yang sukar larut.
Fluorida ni,sememangnya dah digunakan dalam ubat gigi sejak tahun 1940an lagi dan ada kalanya ia ditambahkan pulak dalam minuman harian. Tak ke nampak bahaya nya?? Profession pergigian mendakwa fluorida adalah selamat digunakan walhal sebaliknya. Mendatangkan kemudaratan pada diri si pengguna termasuk la kita sendiri tanpa kita sedari.Hah nampak sangat permainan dan penipuan yang terancang oleh pihak Yahudi.Kita seluruh dunia dah tertipu dengan agendanya.Sebenarnya fluorida boleh diolah sebagi bahan toksik dari aluminium,asid fosforik dan industri baja fosfat.Berjuta-juta dorang hasilkan fluorida setiap tahun.Kaya kan?? Info dari " Clinical Toxicology of Commercial Produk edisi 5,1984".

Orang-orang Yahudi sengaja untuk menutup mata kita mengenai hal ini serta cuba untuk menyakinkan orang ramai dengan membentangkan kajian sanintifik yang konon-kononnya pengunaan Fluorida dalam harian adalah selamat walhal sebaliknya.Orang Yahudi sengaja mencipta ini adalah semata-mata disebabkan mengaut keuntungan.Selain itu juga daripada membayar berjuta-juta untuk pelupusan sisa-sisa toksik, Fluorida kini dijual kepada syarikat-syarikat ubat gigi dan air. Semua hanya untuk mengaut keuntungan. Jahatnya orang Yahudi sengaja untuk menghancurkan warga Bumi secara slow and steady.Tapi alhamdulillah kita dah dapat hidu permainan buruk mereka.
Kenapa dikatakan Fluorida berbahaya?
Bayangkan satu tiub kecil ubat gigi yang mengandungi Fluorida mampu untuk membunuh kanak-kanak.Betapa bahayanya.Bayangkan...

Selebihnya info tentang bahaya flourida sila berkunjung ke blog Cerita Si Telinga Bulat dengan segera. Perkara ini amat penting untuk kita ketahui.

Apa komen saya? 


HALAGEL? Ye semestinya Halagel, produk keluaran bumitputra yang halal lagi suci. Gunaka tanpa was-was. Bertukarlah sekarang!

Thanks for reading.. 

No comments: