Sunday 1 September 2013

Tabiat Kencing Tengah Jalan.

Assalamualaikum.. Dulu masa sekolah rendah saya suka betol balik ke rumah ikut jalan belakang sekolah. Ada titi kecil sebesar 2 papan yang panjangnya dalam 80meter. Silap hari bulan boleh terjatuh dalam sungai. Tapi si tarzan Miejhaa kan pandai berenang, tutup mata pun lepas punyalah. Basikal dah tersadai di bawah pokok seberang sungai, menanti dengan setia. Zaman dulu mana ada pencuri, tak macam zaman sekarang.. tinggal kejap je lesap!
Tapi sesampainya kat pokok tu ada sesuatu yang buat saya jadi terkepit-kepit tak tentu pasal. Alaa nak kencing la pulak. Takkan nak patah balik ke sekolah kot. Tak ada sesiapa dah dalam sekolah tu, semua dah balik. Eeeiii seramlah masuk tandas sekolah sorang-sorang.

Pandang kiri pandang kanan, terus kencing bawah pokok tu. Dah la dia tolong jaga basikal, bagi hadiah istimewa pulak. Tak guna betol!

Pernah saya tahan sambil kayuh basikal balik rumah. Dengan harapan sempat la sampai ke tandas rumah, tapi lain pulak jadinya. Habis terkencing dalam kain dengan basikal sekali mandi hujan. Dasyat punya penangan. Masa balik sekolah tadi tak terasa pulak nak kencing. Dah tabiat nak buat macam mana?

Patut la basikal saya cepat je berkarat.. mungkin pokok tu pun dah mati!

Haha..

Thanks for reading..

posted from Bloggeroid

No comments: