Monday 28 October 2013

Nanny Mania, Game Untuk Si Rajin.

Assalamualaikum. Mesti semua dah tahukan yang saya ni terlebih rajin. Kalau boleh semua kerja nak buat dalam satu-satu masa. Tengah buat kek saya sempat lagi masukkan kain dalam mesin basuh, memasak, jemur kain, balas mesej di Facebook dan update blog. Lebih sibuk dari perdana menteri.

Orang macam saya ni amat sesuai jadi pembantu rumah atau bibik. Cergas ligat kemana kemari dengan langkah yang laju dan bagaikan ada 8 tangan. Paling syok, waktu rehat juga sempat lagi saya main game bibik. Game bibik?

Ni ha, Nanny Mania. Game untuk si bibik yang rajin. 

Mula-mula sepasang suami isteri, kemudian ada ada baby, kemudian anak bertambah menjadikan semuanya 4 orang. Anak-anak yang nakal dan menyepahkan rumah setiap masa. Si isteri pulak suka 'check' kerja bibik, dan si suami suka sepahkan almari.


Kain yang perlu dicuci bersepah atas lantai. Lepas kutip dan masukkan dalam mesin, kemas katil pulak, kemudian baby menangis nak susu. Pastu kena masak pulak. Sementara makanan masak, cuci aquarium dulu kejap. Memang kalut lebih-lebih lagi bila baby dah boleh berjalan. Habis pasu bunga diterbalikkan. 

Game ni kalau tak pandai urus masa dan tiada perancangan kerja, memang stress. Kalau lambat pun stress jugak. Kena cergas ligat kesana-kemari dengan lincah. Game yang amat sesuai dengan saya yang ligat bagai lipas kudung. 

~ Pelik tengok orang lain buat kerja santai je. Slow, lemah gemalai dan sopan santun. Tertanya-tanya, tak membazir masa ker?

No comments: