Friday 7 March 2014

Gemuk hingga tak muat pintu rumah

Sekarang saya sedang aktif berjoging dan mengikuti kelas aerobik setiap Jumaat Sabtu bagi menurunkan balik berat badan. Sejak dari akhir tahun lepas, berat saya naik setiap bulan. Tak boleh jadi ni, nanti hilanglah penampilan diriku yang semacam kanak-kanak kiut ni..hohoi

Orang perempuan macam emosi je lebih kan, bila gemuk sket mula la risau. Kononnya diet, tapi berat naik sokmo. Hahahah

Jangan terpedaya dengan penampilan slim kat dalam gambar ok. Tu mungkin sebab pakaian saya yang berjaya menutup kelemahan. Masa ni dah naik 5kg dari berat asal. :P

Seminggu lepas saya bermimpi.. pergi ke rumah mertua dengan keadaan muka yang teramat tembam. Sungguh memalukan masa tu. Dah la malu sebab muka tembam giler, tiba-tiba tak muat pintu pulak nak masuk ke rumah mertua. Masa tu sempat lagi mengunyah makanan. Teruk tahap gaban!

Namun mimpi tu berjaya buat jantung saya berdegup kencang sebab takut. Macam mimpi hantu pulak.

Apa tak takutnya kalau dah gemuk macam tu sekali, 2 tahun pun tak mampu nak turunkn badan ke bentuk asal. Memang susah kalau dah naik. Nak turunkan 3kg ambik masa 3 tahun!!

No comments: