Monday, 25 March 2013

Bila..

Assalamualaikum

Bila lapar.. fikiran hanya nampak makanan saja.

Bila mengantuk.. bantal pun boleh bersuara.

Bila marah.. badan gemuk pun rasa ringan je.

Bila sunyi.. macam kita keseorangan atas dunia ni.

Bila sakit.. terkenang nikmat sihat.

Bila sedih.. teringin nak luah kat seseorang.

Bila pokai (tak ada duit).. "kenapa la si *&^^&% tak nak bayar lagi duit aku?!!!"

Bila kaya.. ____________________

*Fill in the blank


Thank you sudi baca entry! :)

16 comments:

Aku Penghibur said...

bila kaya kita sedekahkan sedikit harta kita pada memerlukan

Mieza Jhaa K said...

YEaa Acik orang first.. Jawapan yang bagus.. thanks..

*saya pun suka jgk minum milo pagi2..

Hasri Anis said...

bila kaya.. jangan sesekali lupa pada yang Maha Esa ^^

Mia Liana said...

wahhh banyaknya bila.... (^_^) bila kaya... jangan lupa orang yang susah..

Mieza Jhaa K said...

Hmm bagus.. benar tu..Thanks ∩__∩

Mieza Jhaa K said...

Ye lah kak Mie kan...bykkn bersedekah.. ~@^_^@~

[PCL] said...

bila kaya mula teringin nak buat macam-macam.., dan macam macam hal boleh berlaku !

Daydeng Ayyad said...

Bila kaya , , dunia ja ingat , akhirat di lupakan . .

Mieza Jhaa K said...

ye...nk melabur sana sini la kn...beto betol betol..

Mieza Jhaa K said...

haha...lumrah kehidupan...

Iha Zaliza said...

err, tunggu iha kahwin dgn dato' dulu.. baru iha isi tempat kosong tu.. :P

Mieza Jhaa K said...

Hahah,,,tunggu pengalaman Iha dulu ek.. ok akak tunggu ni..hihi

Lina md. munir said...

Bila kaya boleh capai angan-angan dan mengwujudkan mimpi jadi kenyataan.
Asalkan tidak jadi si kaya yang kikir dan keterlaluan menyintai dunia.
Sebaik-baik orang kaya adalah orang kaya yang bermanfaat kepada agama, bangsa dan negara.

Mieza Jhaa K said...

Fuh penuh makna dan padat isinya...ye..kena bermanfaat utk semua..jgn semakin bongkak dan berboros pula.. ~>_<~

Nurul Aini said...

Bila kaya? ermm..saya selalu terlintas dekat fikiran..kalau ada duit lebih, saya nak buka rumah pelindungan untuk golongan mualaf. Kebanyakan daripada mereka, tak tempat berlindung sebab ada yang telah di buang keluarga..Sedih..ada masyarakat melayu islam pun, kadang2 bukannya nak membantu malah mencaci saudara baru kita.

Ermm..tapi takut lah hati ini di bolak balik kan..Bila dah kaya semuanya lupa niat baik dulu kan kak..Moga di jauhkan dari sifat begitu.

Mieza Jhaa K said...

Akak pn ada niat baik jgk bila akak kaya..tp bila kaya...akak takut jika hati jadi riak..^_^¦¦¦