Friday 29 March 2013

Cerita-Ceritu Pagi Jumaat

Assalamualaikum

Haha..bangun tido pagi ni terus buka hp sebab nak tengok komen-komen kat blog pasal teka-teki semalam..  Ada yang betol ada yang salah..yang lucu pun ada jugak.. Yang bikin saya jadi muda pun ada..dan ada yang bikin saya jadi tua.. Ish.. Hope ada ramai lagi sudi join..Tak tutup lagi.. Jawab-jawab ok. Saja nak kumpul bloglist untuk blogwalking..

Mak abah mertua dan adik ipaq bongsu dah bertolak balik kampung sebab datuk tak berapa sihat. Kami menyusul esok. Suami pula dah pergi ke pasar. Saya tak nak ikutlah.. biasa la puteri lilin yang sakit kepala bila kena panas..haha...bukan..Pasar Besar Dungun tu sesak sangat dengan manusia..Suami takut saya kena pijak nanti.. Kihkih.. Nanti saya upload video betapa sesaknya Pasar Besar Dungun pepagi Jumaat.. Ikan pun tak nampak..So guanee?? Jadi saya tunggu suami balik sajalah dan siap sedia untuk memasak.

Hobi tido..

Ya Allah, adik ipaqku 2 orang ada rupanya kat dalam bilik. tengah meleleh air liur basi lagi.. haa tu laa...malam bergayut sakan..pagi mula la membuta.. ish ish ish.. Haa nak perkenal adik-adik ipar saya 4 orang yang kiut miut ni.. Citarasa dan hobi mereka berlainan.. Namun ada juga persamaannya.. Semuanya melucukan dan baik-baik belaka..

Ni adik no2.. Tengku Mohd Syazwie.. Muda setahun dari saya.. Sekarang jadi cikgu kat Sarawak. Orangnya macho, minat sukan dan muzik.. Serta masih solo dan tercari-cari teman sejati..

Si cantik manis ni baru grad.. dan sekarang tengah cari kerja.. Tengku Syafira nama diberi.. Orangnya penuh budi pekerti.. Suka tido dan asyik layan Running Man.. Ehh sapa pulak pakai tudung biru tu? menyemak!

Yang ni tengah meningkat remaja... Tingkatan 4 sekarang.. Tengku Najwa.. ada macam Najwa Latif tak? Suka menyanyi menari dan tido.. Minat K-Pop sangat-sangat.. Apa sahaja warna terkini, pakaian, dan makanan kegemaran yang saya suka semuanya dia suka.. 

Haa ni si bongsu.. Tengku Najmi.. Darjah 5 sekarang.. Orangnya suka main dan aktif sejak dalam perut lagi. Minat bola makan bola tido pun bola.. Suka borak-borak dengan saya pasal kereta. Dan suka ajak saya main saidina dan apa saja game time dia boring. 

Beginilah keadaan mereka kat belakang bila kami pergi kemana-mana tempat yang agak jauh...

Ni sapa pulak hensem bergaya? Owh ni la abang sulung mereka.. Suami kesayangan saya.. Tengku Mohd Syakir.. Kuat bekerja, penyayang, paling pendiam dan suka tidooooo...hahaha

Jadi kesimpulannya, persamaan hobi mereka ialah tidoo..hhahaha


Thank you for reading my entry!

16 comments:

Bin Muhammad said...

Ooo..Rupanya hubby keluarga orang besar Pahang! Golongan Tengku! hehe...

Unknown said...

Ye golongan kerabat Tengku...tapi bukan orang Pahang... orang Dungun..hehe

bicara mak dara said...

seronok nengok keluarga bahagia mcm ni.. :)

Unknown said...

hobi yang sangat2 pelik ^_^

Unknown said...

hehhe, hobi akak apa pulop?hehehee..
btw kimsalam kat adik ipaq akak yg kiut miut tu eyh...opss..hehhe :P

Akupenghibur.com said...

heehehhe wahh keleuarga tengku tu ... :) wahhh hebat2 semua :)

Unknown said...

hobby tido tu feberet semua.......he3

Unknown said...

Yee..memang membahagiakan tinggal bersama mereka...

Unknown said...

Mmg pelik Hasri..akak mula2 jejak kaki kt sini pn keliru dan pelik jgk.. lagi pelik sbb bila azan berbunyi mereka bergegas bangun dan solat..kita yg xtido ni plk yg terlewat..^_^¦¦¦

Unknown said...

Akak xder hobi...haha... akak ada kerja je..kemas rumah, masak.. hmm maybe blogwalking kot..hahaha..

Eh eh kimsalam kt Syazwie ke??? Hehhe...hajat nak bawak adik bongsu g penang nnti..xsunyi sket ada mulut dia..tp sekolah la pulak...4hari pulak tu kena cuti..

Unknown said...

Anak sy nanti pn Tengku la jgk...jgn tengkujuh dah..~>_<~

Unknown said...

Ye la kann.. sapa xsuka tido...tp akak tido malam je..

Unknown said...

ehehhheeh, wahh banyakk hobi akak :D hehehhe..rajin sungguh akak walking2 eyh..hihihi..

hehe, gurau2 je akak...>______< hihi

krole said...

hihihihi...sory wak tergelak sal persamaan hobi dorank adik beradik hihihi...cumil tngok dorank tertido kat belakang keta tu...ohye nak tnye..wak ni kerabat2 diraja ka? saja tnye~

Unknown said...

Memang melucukan mereka ni Krole...hehe... ni adik-beradik ipar saya..ye, ada la jgk salasilah kerajaan tu..tp xtau nak citer macam mana...hihi..

Nur Nainis said...

Wah...seronoknya..meriah..hihihi..Comel2 semuanya..