Wednesday, 10 April 2013

Semak Tempat Mengundi

Assalamualaikum

Tengah relax-relax depan TV sambil tunggu waktu solat Zohor, tiba-tiba abah mertua tanya "Jhaa..dah tahu ke tempat mengundi?".. Eheeee.... Sengih aje la nampaknya..Sebab memang tak check lagi dan tak ambil tahu pun. Abah kata tarikh Pilihan Raya Umum 13, 5 Mei ni.. jadi kena check lah. Cepat-cepat check sebelum abah tanya lagi untuk kali ke-2nyaaa.. kihkihkih

Jom check sama-sama.. Untuk menyemak secara online, anda boleh lawati laman SPR ni. Senang, masukkan no ic je. Tapi kena sabar sebab sekarang laman ni tersangatlah lembabssss.


Untuk membuat semakan secara SMS pula cuma taip SPR <jarak> SEMAK <jarak> NO KAD PENGENALAN dan hantar ke 15888.

Selamat mengundi semua.. Pilihan dan nasib negara ditangan kita semua.. Yeahhhh!!!


~ Betolkah undian kita dirahsiakan???? Boleh percaya ke? *muka ragu-ragu ~


Thank you for reading my entry!

24 comments:

Hasri Anis said...

rasa malas pulak nak mengundi.. keyakinan diri memang kurang dlm bab ni.. hehe

Mieza Jhaa K said...

Akak pun rasa macam malas je nak balik kampung semata-mata nak mengundi...hihihih

Bonda Qalish said...

tak tau la dapat ke cuti untuk mngundi nt.

ohye,jemput join ye..
http://bondaqalish.blogspot.com/2013/04/big-giveaway-idola-saya-by-nurul.html

Mieza Jhaa K said...

Kena cuti tu.. insyaAllah malam ni

Seneorita Baharin said...

Selamat mengundi kak jhaa! moh sama2 mengundi..tp anie xtau daftar ke x untuk mngundi..errrr..hiks

Mieza Jhaa K said...

Ehh Anie tak layak lagi kan?

Bin Muhammad said...

Macam pertama kali mengundi jer... Tapi elok juga semak, manalah tahu sebab memang pernah jadi kes tempat mengundi di tukar. Suke2 jer tukar tanpa kerelaan dan pengetahuan.

Mieza Jhaa K said...

MEmang tak pernah mengundi lagi pun..hahah

Nurul Aini said...

Selamat mengundi kak..hehehe..Saya kena tunggu lagi 5 tahun lagi lah.

seharum kasturi said...

assalamualaikum ... kakak saya di kg beritahu dia dah alihkan tpt mengundi saya kat c ni . Tapi saya x cek lagi ... heheheee

mazlan lan said...

Baru gak chekk

BUNDA a.k.a KN said...

undi itu rahsia...

Mieza Jhaa K said...

Wahh lama lagi tu.. kena tunggu 2 kali mengundi lagi lah nampaknya..

Mieza Jhaa K said...

Lagi dekat lagi bagus..tak susah2 nak kena balik kg jauh-jauh kan..

Mieza Jhaa K said...

Bagus2..

Mieza Jhaa K said...

Harap2 begitulah..

adzairdawati makdara said...

mak dah semak.. kena ngundi kat kg somi mak di Rawang.. selamat mengundi semuaaaaaaa

boni kacak said...

saya belum semak lagi.hehe. nak kena semak ni..haha

Lynn Munir said...

Semak dah. Selamat mengundi Mieza dan undilah yang benar-benar layak ya.

Mieza Jhaa K said...

SAya kena balik kg jgk sbb lupa nk tukar tmpat mengundi tahun lepas...

Mieza Jhaa K said...

HMm semak la cepat.

Mieza Jhaa K said...

Harap2 tak tersalah undi...hehe

Remy hazza said...

comfirm kat kampung...yahoo...... boleh balik kampung.....

Mieza Jhaa K said...

Ye of course kt kg..hehe