Tuesday 25 June 2013

Dia kerja jaga.

Assalamualaikum.. Ingat lagi masa mula-mula kenal Mr.K dan dalam proses perkenalan dengan keluarga. Entah makhluk mana datang bagitau yang Mr.K tu kerja jaga. You know jaga? Pok guard! Dah kalau benar dia kerja jaga sekalipun apekehelnyer?? Saya yang nak kawin, bukan kamu. Tapi masalah juga bila mak ayah risau hidup saya terumbang ambing bila kawin dengan si ‘jaga’ ni. Saya diam je..tengok dulu mereka nak kata apa lepas ni. Hmm..Bila ingat balik, kesian Mr.K. Orang yang lurus dan tak tahu apa-apa tapi difitnah.

Agak-agak apa pekerjaan mereka ni? Jaga ker? Mana satu Mr.K? Tentulah yang kurus, bermisai dan berjanggut tebal tu..hihi..

Manusia ni macam-macam. Jealous tak habis-habis dan tak boleh tengok orang bahagia. Ada sahaja berita buruk nak disampaikan, padahal ia tidak benar sama sekali. Tak apalah, saya redha. Kebenaran akan muncul jua sebab Mr.K bukan kerja jaga, tapi Safety Officer.. Kalau tak tahu Safety officer tu apa, jangan pandai-pandai mereka cerita kat orang tua yang tak tahu apa-apa. Berbelit lidah saya nak terangkan balik.

Fitnah sebagaimana dijelaskan dalam Islam merupakaan penyakit rohani yang amat keji dan hina bahkan lebih keji dan hina dari binatang yang melata. Sebab sebuas mana pun binatang, tak der pulak sibuk memfitnah sesama mereka. 

Firman Allah SWT: “..dan fitnah itu lebih besar (bahaya dan impak negatifnya) daripada pembunuhan.” (surah Al Baqarah ayat 191).


Thanks for reading..

No comments: