Tuesday 25 June 2013

Si Mieza Terbolah.

Assalamualaikum.. Rasa macam lama dah tak berkongsi kisah lucu. Kelucuan yang berlaku atas dasar keterbolahan si Mieza. Haha

Kisah Lucu 1

Sesi pembelajaran dah tamat. Sementara tunggu bas datang, baik pergi kedai kejap beli burger Malaysia. Kuih yang ada inti sardin dan timun kat dalam tu..sedap tau.. Siap beli kuih, berjalan ke tempat menunggu bas sambil makan kuih tu dengan syoknya. Mata tak habis-habis memandang kuih. Sedap agaknya. Makan tengok makan tengok.. hahah penyakit budak hingusan. Ehh tiba-tiba perasan ada benda besar dan tinggi berwarna oren betol-betol depan saya. Sikit lagi nak kena hidung, dalam beberapa inci. Uwaaa.. BAS rupanya..!! Nasib tak terlanggar tadi. Sebesar-besar bas pun tak nampak.. betapa enaknya burger Malaysia.


Kisah Lucu 2

Suatu hari akibat internet slow saya kena pergi Maybank bayar ansuran kereta. Kat Dungun ni banknya berderet di satu bangunan.. BSN, Bank Islam, Maybank. Penuh pulak parking hari Ahad ni.. ah parking je lah dalam semak pun. Pastu berjalan dengan lajunya..buka pintu bank, isi borang, ambik nombor dan menunggu. Sampai giliran saya terus meluncur laju ke kaunter dan bagi slip tu. Lama jugak kakak tu tergaru-garu depan komputer. 'Err dik, beli kereta dengan bank ni ke?". "Hmm? Ye la..Maybank la".. 

"Dik, ni bukan Maybank. Ni BSN!"... 

Haiyaaaa!! Eeii rasa nak tampar diri sendiri! 


Kisah Lucu 3

Hari ni hari pertama kena pergi ibu pejabat di Jerteh dan hari pertama jugak memandu ke bandar Jerteh. Bismillahirrahmanirrahim.. Sampai bandar je saya tengok banyak mata yang memandang. Wahh glemer sangat ke aku ni? Alaa malu la macam ni. Ehh dah kenapa pulak semua kereta menghala ke arah aku ni? habis nak jalan macam mana? Pong pong!! Sebuah van bagi isyarat suruh ketepi. Dah kenapa? 

"Jalan sehala ni dik. Main redah je". Sambil membeliakkan mata atas bawah. 

Haiyaaa!!


Kui kui...itulah ragam budak yang bernama Mieza. Macam-macam hal.


Thanks for reading.. 

No comments: