Thursday 20 June 2013

Dia Pandang Aku, Aku Pandang Dia.

Assalamualaikum.. Suatu hari sedang kayuh basikal balik dari sekolah, tiba-tiba terserempat dengan seekor babi hutan di kanan jalan. Kaku je tak bergerak dengan mukanya yang poyo. Akibat terkejut, saya berhentikan basikal depan babi tu. Haha.. Ni kali pertama dapat face to face dengan babi hutan secara live. Lebih besar dari babi biasa dan berwarna hitam. Kami masing-masing diam. Hati berdebar jugak takut dia serang ke apa.


2,3 minit jugak la kami tercegat memandang satu sama lain. Memang pelik, saya pelik.. dia pun rasa pelik jugak agaknya. Haha..

Tak lama kemudian dia mengalah.. pusing belakang dan berjalan dengan selamba “Ah malas aku layan budak ni”.

“Amboi, poyo la kau ni”. Terus kayuh basikal balik rumah.


Thanks for reading..

No comments: