Tuesday 12 March 2013

Blog HILANG!!!!!

Assalamualaikum

Hati tengah menangis lagi ni..uwwaaa sob sob..fobia fobia!

Sebenarnya tadi saya telah melalui saat-saat yang amat mencemaskan serta mendebarperutkan. Sebabnya blog ni tak boleh buka sebab telah diremove. Sapa yang remove?? 


Tapi saya buat cool je la kan.. Mood masih lagi hijau masa tu.. sambil-sambil baca tentang gajet terbaru kat blog Amanz. Namun fikiran ni mulai kacau beberapa saat kemudian lantas terfikir nak call sapa ni? Baru teringat haritu ada terambil no Acik pemilik blog Aku Penghibur. Hehe jangan mare ye Acik.. Lebih bagus Acik ada pakai whatsapp jugak. Namun hampa dan hampeh betol la.. Kenapa Acik tak online haaa?? ish ish ish. Masa ni mood dah kuning bercampur merah sikit-sikit. :(

Terpaksa cari jalan lain bila no phone yang diminta untuk verify account juga tidak memberi kesan apa-apa. 

Tengok! Bila dimasukkan no phone dia kata this number has been used too many bla bla bla..

Cari kat google plak kot-kot ada yang senasib. Memang ada, tapi langsung tidak membantu. Masing-masing cerita pasal ada orang bantu dan kemudian okbai. Hmm hampeh.

Namun beberapa minit kemudian setelah berpuluh kali mencuba, akhirnya dapat idea. Apa kata kalau tekan voice call pulak untuk dapatkan no code dan bukan lagi melalui SMS. Sebab tiada SMS pun yang diterima!

Ya Allah, Alhamdulillah akhirkan dapat jugak no code!!!!!!!!! 

Dan dapat jugak lepaskan geram melalui entry ni.Hahaha

*Pengalaman berguna yang harus dibanggakan.


Thanks 4 reading my entry!

18 comments:

Unknown said...

adoiii suspen n mendebarkan pulak baca entry akak kali neh....hehee...hati2 ye akak, nanti nagis xberlagu pulak..huhu.

Unknown said...

Akak pn tgh suspen lg ni.. klu hilang mmg goodbye la dik..babaaii belog tercintaku...

Bin Muhammad said...

Salam,
Patut le tgok kat follower dah xde Mieza. Tak sudi jd sahabat Relaks Minda ke...rupanya ada masalah. Mcmne boleh jd begitu ye?

Ibu Lala said...

Permah gak jadi camtu. Tpaksa la buat yang baru.

Akupenghibur.com said...

la kenapa tak call jer ..acik pon pernah kena jugak mcm gini

Potia Casadelarossa said...

blog hilang adoi mencemaskan kan... tapi apa yg saya alami sekarang agak merumitkan dan timbul perasaan tak puas hati serta kecewa yang amat sangat... kebanyakkan pengunjung blog saya datangnya dari google... sbb tu setiap posting saya ..saya akan check terus kat google adakah di index kan ke tak... kebanyakkan entry saya akan di index kan kurang dari 5minit...

tapi sejak 3 hari lepas hingga hari ini entry saya semua telah di ignore oleh google... semua entry saya tak di indexkan lagi... sampai sekarang saya hilang mood nak blogging... klu jumpa pak google ni saya nak sekeh pale dia... :'(

Unknown said...

Saya pn xtahu la knp.. mmg hampir frust dh.. rasa mcm nk buka blog baru pn ada..haha

Unknown said...

Eh akak buat blog baru ek? Klu blog tu masih baru xper la nk hilang..klu lama pedih jgk dbuatnya.. tp sy ni jenis setia pada yg 1.. tu yg susah tu..::>_<::

Unknown said...

Serius?? Patut la terus teringt nk msj acik... alahaaai malu la pulak nk call...kuikui...∩__∩

Unknown said...

Di ignore? Why? Byk lg kena bljr ni nmpknya? Saya pn mcm xselesa la dgn pengunjung google.. tekan nama je kuar acc google ..kena cari entry yg mereka post baru boleh pergi ke blog mereka. macam mana klu mereka tak share kt google?? Blog saya pn dh terlajak perahu, nk ubah xreti.. adoii

nuyui a.k.a miss YUI said...

yui lak rasa berdebar bc kisah ni..

Unknown said...

Memang berdebar dan meremang bulu romakan kalau sesiapa yang pernah kena..haha

Thanks dtg kesini.. tungguuu

Akupenghibur.com said...

yup.. kita tolong menolong :)

Unknown said...

bereh boh.. haha

Unknown said...

huh!!! kalau remy memang cuak habis...tertiba jer kan.....

Nur Nainis said...

Akak..saya pernah kena..memang nak menangis rasa..Caranya cuma masukkan no telefon itu kemudian dia akan hantar kod itu. Hehe..nasib baik kan kak..

http://www.ainizakaria.my/2012/10/blogger-blog-not-found.html

Unknown said...

Tu la...klu hilang betol2 x ke naya gua ╮(╯▽╰)╭

Unknown said...

Akak pulak masukkan 3 no phone tp tetap xder respon...tu yg mggelabah tu...