Monday 1 July 2013

Digigit serangga?

Assalamualaikum.. Suatu hari sewaktu sedang menunggu cikgu Matematik kegemaranku masuk mengajar, Si Anura 'budak bohsia' yang selalu nak berdamping dengan saya telah menunjukkan sesuatu kat leher dia. Berbintat-bintat merah. "Eh, kenapa ni?". "Kena gigit serangga."Sambil tersenyum-senyum. "Hmm? peliknya rupa kena gigit serangga? Binatang apa yang gigit sampai macam tu sekali?" Tak sempat dia nak jawab, Cikgu Hisyamudin dah tercegat depan pintu. Oh kekasih hatiku, hensemnya! Sebijik macam Adi Putra.


Habis tingkatan 3, saya pindah ke sekolah lain yang lebih bagus. Yes! berjaya jugak melarikan diri dari cengkaman Si Anura. Suka sangat suruh saya buat kerja Matematik dia, macam kuli dia pulak. Haha padan muka kau!

Eh, tak lama kemudian dengar cerita Si Anura dibuang sekolah sebab mengandung. Terkejut! Memang kejutan budaya bagi saya yang tak tahu apa-apa dan agak kuno ni. Orang lain dah pandai buat anak kot, saya bercinta pun tak pandai lagi masa tu.

Hmm.. lepas habis zaman sekolah dan masuk ke zaman IPT baru saya teringat kat bintat merah Si Anura dulu. Cis! itu bukan gigitan serangga! Aku dah tertipu hidup-hidup! Itu LOVE BITE yang macam Si Nazihah tunjuk kat leher Susmita tempoh hari..budak India yang sekelas dengan kami.

Oo.. patut la Si Anura mengandung.. ish ish..dasyat!

~ %$#*&^.. Umur 21 baru saya tahu itu semua..? Ish ish.. Dari zaman sekolah lagi saya dah terdedah dengan semua ni. Tapi syukur alhamdulillah, diri ini terpelihara dari maksiat dan dosa besar.


Thanks for reading..

No comments: