Saturday 3 August 2013

Tido mati ka?

Assalamualaikum.. Semalam keluar ke bandar Dungun mencari tudung raya dan baju raya Mr.K. Jalan dah jem giler, mujur kedai tutup lewat dekat-dekat raya ni. Tapi kesian, tak ada baju raya Mr.K yang berkenan di hati. Hmm..nampaknya tak ada baju raya la kot tahun ni. Haha..Kesian betol. Tapi orang laki rilek je kan. Ada ke takder ke.. yang penting bini dah cukup lengkap seghalenyerr.

Balik rumah pukul 11 lebih dah dengan mata yang kuyu. Mujur jugak dah masak siap-siap untuk sahur. Beli apa je?? sehelai shawl raya dengan 4 tin susu pekat manis. Hahaha..

Tudung raya saya tahun ni.. RM18

Pukul 3 pagi..bunyi ketukan yang maha dasyat kat luar rumah dengan suara budak-budak memberi salam. Paling bengang kalau tidur dikacau dengan bunyi bising. Eeeii.. budak-budak mana pulak buat bising pagi-pagi buta ni?!! Lepas tu senyap..kedengaran bunyi pagar ditutup di sertai dengan mata juga tertutup rapat. Mr.K bangun jenguk kat luar, tiada siapa-siapa.

Kemudian pukul 4.20 pagi tiba-tiba Mr.k tanya, "kereta putih siapa kat luar rumah?" Baru teringat kakak dari Selangor kata nak singgah sahur kat rumah. Bergegas buka pintu. Alamakkkkk kesiannya!! Kakak saya datang dari jauh terpaksa bersahur kat kedai dan menunggu dalam kereta. Misscall berlambak-lambak dengan mesej kat whatsapp, wechat, line, facebook, semua ada. Haiyaaaa...soli maaa!

Thanks for reading..

No comments: