Friday 20 December 2013

Tak pasal-pasal kena marah.

Assalamualaikum. . Semalam balik dari menghantar kek area UITM, saya tercari-cari kedai runcit nak beli prepaid maxis. Tapi bila dah jumpa kedai, parking pulak sempit. Sibuk dengan motor bergelimpangan.

Parking je lah kat tempat sempit pun, lagi pun nak singgah sekejap je. Kat sebelah ada seorang wanita berbaju seragam putih sedang melepak atas motor dan asyik dengan smartphone. Nurse la kot.

Saya bergegas keluar dari kereta dan meluru masuk ke dalam kedai. Tiba-tiba wanita tu bersuara dengan suara yang agak tinggi, "bakpe dok parking molek? Bahaye tuu!"

Erkk.. saya mengerling ke arah kereta. Memang senget dan separuh badan berada di atas jalan. Mengganggu laluan kereta lain. Dengan rasa bersalah saya tersenyum dan bagi alasan nak masuk kedai sekejap je. Wanita tu masih dengan muka masam. Wau! Garangnya.

Saya sempat terpandang baju yang dia pakai. POLIS rupanya!! Patut laa... nasib baik tak kena saman.

No comments: