Tuesday 11 March 2014

Minat ker?

Assalamualaikum..Masa kecil saya pandai melukis watak citer kartun Sailormoon. Hari-hari kerja saya melukis macam-macam termasuk muka orang. Kawan sangat kagum sambil bertanya, minat melukis ke? Nanti mesti jadi seorang pelukis.

Sewaktu di sekolah menengah, saya melakukan latihan Matematik sehingga lapar pun tak terasa. Target boleh jawab 40 soalan dalam masa tak sampai sejam. Ye, saya berjaya. Tapi target kedua taknak ada 1 pun kesilapan. Ye, saya berjaya dapat markah penuh, berjaya siapkan awal 30minit, berjaya untuk tidak terlalu bergantung dengan kalkulator. Saya bukan genius, tapi suka berusaha untuk realisasikan impian. Adakah saya akan jadi Cikgu Matematik?

Skip

Skip

Skip

Sekarang saya pandai buat kek. Ramai yang tanya saya, minat ker buat kek? Saya jawab, saya minat berniaga.. tak kira apa saja perniagaan. Minat akan datang menyusul.


Saya pernah mencuba apa saja peniagaan sebelum ni dengan penuh kesungguhan. Namun kebanyakannya tak sesuai, tetapi itu semua dijadikan pengalaman sebelum jumpa perniagaan yang betol-betol serasi. Alhamdulillah, saya nampak masa depan melalui bidang pembuatan kek. Jadi saya terus tumpukan dalam bidang kek saja dengan cita-cita yang tinggi menggunung, ingin berjaya dalam bidang kek.

Mudahnya memupuk minat. Jika saya minat sesuatu, saya akan buat dengan sepenuh hati sehingga jadi yang terbaik.

No comments: