Sunday 24 May 2015

Terengganu vs Kelantan

Assalamualaikum..

Perbualan saya dengan Mr.K suatu petang..

Saya bertanya Mr.K dengan nada bergurau, anak kita nanti cakap Kelantan atau Terengganu?

Dengan spontan Mr.K jawab, "Cakap Ganu lah.. "

Hahaha..nak sangat anak dia cakap Ganu ye.. Tapi maknya potpetpotpet cakap Kelate tak berhenti. Ayahnya pendiam.. haha

Apapun tak penting tu semua, yang penting anak bijak berbicara, petah percakapan, baik tutur kata dan peramah dengan orang. Sejuk rasa hati..


4 comments:

PeRdU cINta said...

Mix..budak kecik bila petah bercakap guna loghat negeri..serious comel..lebih lebih bila gigi rongak..huhuhu..itu sampingan..yang penting tutur katanya biar yang bermanfaat dan sedang telinga mendengar..lapang dada yang menerima..

Pakcik Kantin said...

cakap kl je senang. tak payah gadoh.hahaha

Riyanlaiyan said...

Salam ukwah dari saya untuk anda..
saya sudah follow anda #724

Jom follow blog klik profil

Tinggalkan komen dan saya akan cuba membalas komen anda..
Saya akan berusaha membalas kunjungan anda jika berkesempatan..
Komen yang baik2 sahaja ye..
Semoga ikatan ukhwah kita akan berterusan..

Terima kasih sekali lagi..ya

lyricsball said...

Plz post more content dude really miss you for hindi translation of punjabi songs visit - verifiedmeaning.in