Tuesday 26 June 2012

Terasa Hati

Sikit-sikit terasa hati. Sikit-sikit tersinggung. Bagi aku terasa hati ni salah satu dari jenayah tau. Hati kita dengan sengaja telah memberi pandangan buruk kepada seseorang dan menjatuhkan harga dirinya dalam diam.



Sedangkan kemungkinan besar dia tak pernah terniat pun untuk buat kita terluka. Entah-entah dia amat menyayangi kita.

Sepatutnya kalau ada terasa sikit-sikit tu lupakanlah. Biasalah, setiap percakapan pasti ada yg tersalah kata dan kita pula tak perasan semua tu. Cepat-cepat istighfar dan berdoa moga kita djauhi dari hasutan syaitan. Tu semua kerja syaitan yang sentiasa membisikkan sesuatu yang menyakitkan.

Jadi, bagi aku orang yang cepat terasa hati ni suka berdamping dan ikut telunjuk syaitan. TAK MALUKAH ANDA BERBUAT DEMIKIAN?

Ada orang sampai bertahun-tahun memendam rasa dan dendam pasal hal yang kecil. Tapi dia anggap perkara tu besar. Sedangkan orang tersebut tak tahu apa2. Sedar-sedar dia dah dipulaukan. Kejamkan?
Maka, jadilah manusia yang cerdik, sentiasa berfikiran positif, matang dan beriman serta tidak ikut telunjuk syaitan durjana!

Disebabkan sifat negatif kita tu, kita mungkin kehilangan orang yang menyayangi kita. Mungkin kita pula yang dibenci dan dijauhi. Mungkin suatu hari mereka pula sakit hati dengan sikap kita. Sampai kapankah begitu? Cepat-cepatlah bermaafan ye..selesaikan secara baik. JANGAN DIPENDAM HINGGA BERNANAH!

:::Takder masa nak terasa hati dengan sapa2:::

No comments: