Friday 16 November 2012

Babysitter

Assalamualaikum ∩__∩

Dah hampir 3bulan aku jadi babysitter anak kawan mak mertua aku. Dulu Kak Ema ni pernah letak anak dia yang berumur 4 tahun tu kat rumah kakak dia. Tapi selalu aje kepala anak dia kena ketuk katanya. Hinggakan Hari Raya pun budak tu tak nak masuk rumah mak sdara dia tu. Ketakutan! Haiyaaa....ni kes kegeraman apakah? anak sdara pun diketuknya dengan buku lima. Macam la budak dah matang. Baru nak belajar kenal alam. Eh..hangin plak aku rasa.

Tapi yang aku nak citernya disini pasal aku yang tak reti jaga budak. Mujur la budak tu dah besar. Kalau masih baby yang merah-merah tu boleh merana aku dibuatnya. Hehe.. maklum saja lah kan. Aku ni tak der baby n tak pernah jaga atau uruskan baby. Memang gayat!

Tapi aku memang suka main ngan budak. Kalau dikalangan anak saudara, aku ni satu-satunya mak saudara yang suka main ngan mereka dan layan mereka. Aku kan keanak-anakan sket. Ellkkk

Akan tetaappii, aku tak suka layan kerenah budak yang suka merajuk meragam meligam dan sebagainya. Cerewet kau kan. Macam la dulu kau tu baik sangat. Berak dalam seluar! hahaha

Syukur alhamdulillah.. budak ni tak banyak ragam. Eh.. nama dia Aril. Boy yee... not a girl. Kalau aku malas layan aku pasang je citer kartun kegemaran dia. Haa melopong la dia kat depan tv tu.

Musim cuti sekolah ni lagi la senang kerja aku. Suruh je si Najmi main bola ngan Aril tu. Sementara tunggu bapak dia datang ambik pukul 3. Aku plak.. ahh ngantuknya..Zzzz...
Dasar babysitter makan gaji buta. Haha.. tiap bulan dapat duit.. oh! Senangnya hidup.

Hah! Ni la dia Si Aril. Jangan terpedaya dengan rambut tu. Boy ye!
Ha tu makanan kegemaran dia. Asyik hotdog jee.


Tq 4 reading this entry! ツ

No comments: