Sunday 17 February 2013

Blogwalking, Follow dan Unfollow

Assalamualaikum rakan-rakan blogger

Saya baru je siap UNFOLLOW beberapa blog dalam bloglist saya yang dah bertahun tak update blog. Rasa macam banyak dan menyemak pulak. Biasalah masa mula-mula menyertai geng blogger dulu, rasa nak follow je semua blog-blog yang ada yang dirasakan best. Niat dihati nak berkawan serta mendapatkan faedah-faedah lain seperti dia follow kita balik. Kikikik. Tapi masa tu saya kurang berjalan ke rumah orang dan buat sombong dengan blogger lain. Jadi setimpal la dengan balasan yang saya dapat.

Tapi kini saya dah ada wawasan tau *lagak Awie dalam citer Hantu Kak Limah Balik Rumah. Setiap hari saya pasti pergi merendekk ke blog-blog orang lain untuk membaca info menarik kat blog mereka. Bangun pepagi je terus buka smartphone dan buka blog yang dah di BOOKMARK kat skrin depan. Contoh blog yang selalu terUPDATE kesukaan beta ialah. Jeng jeng jeng
dan banyak lagi blog-blog yang lain

Eh blog sendiri pun ada kaa? Harus la beb. Saya gemar baca entry saya sendiri terutamanya entry yang baru diupdate semalam *masa mamai mata dah kuyu. Selain dari blog-blog diatas ada banyak lagi blog-blog glamour yang lain seperti Fatin Liyana,  Maria Elena, dan blog-blog peribadi yang lain. Mungkin sebab saya teruja dengan kehebatan blog diorang serta lifestyle yang mengagumkan. Nak jugak jadi macam diorang *hmm verangan je laa.

Saya suka tengok cara diorang pamerkan blog serta entry apa yang buat mereka meletopp. Kadang-kadang tu isi entry tak seberapa pun tapi berpuluh komen kat bawah. Uhh jealous betol! Tu la bila dah glemer, orang berebut-rebut nak komen. Macam blog saya ni apa la sangat. Orang pandang sebelah mata je. Tak sempat baca habis dah tekan NEXT BLOG. Kadang-kadang tu singgah semata-mata untuk tinggalkan jejak kat cbox je *pengalaman diri sendiri. Kikiki ni semua poyoo!

Pada pandangan saya la, kebanyakan blog glamour ni tidak membuatkan kita rasa serabut tau. Background yang cool dan tenang je. Nak baca pun relax je tak payah nak tekan pangkah kat mana-mana iklan. Warna pun biasa-biasa je. Tak la cerah and sakit mata sangat. Alaa biasa-biasa je macam blog saya sekarang ni. Dulu macam-macam nak letak. Jam la, kalendar, lagu korea la. Namun bila kita pergi blog orang rasa menyampah pulak. Jadi balik ke rumah cepat-cepat buang semua tu. Menyemak je!

Cu tengok blog-blog glemer ni. Banner pun biasa-biasa je *macam banner saya tuu..kikikik

Tengoklah 223 orang yang share entry Fatin Liyana pasal tanam pokok bunga tepi tingkap ni. Stress!

*Blog yang singgah kat entry saya dan tinggalkan jejak korang akan saya lawat ye. Cepat dengan lambat je. Jadi sesiapa yang dah datang sini jangan lupa komen entry saya serta tinggalkan jejak anda kat cbox ok. Silap haribulan saya mungkin akan follow blog korang dengan senang hatinya. Tapi entry kena update everyday la.

Tq 4 reading my entry!

No comments: