Sunday 5 May 2013

PRU13 : Saya Tak Mengundi. Anda Bagaimana?


Assalamualaikum

Hari ni Malaysia menyambut hari raya yang dipanggil pilihanraya. Sampai jalan jem teruk pakat balik mengundi. Sambutan dan semangat mengundi yang sungguh memberangsangkan. Namun disebalik kesibukan rakyat Malaysia keluar mengundi, ada seorang hamba Allah yang langsung tak keluar rumah. Setelah 3 hari dilanda demam selesema, akhirnya dia ambil keputusan untuk tidak balik mengundi. Hahaha itulah saya yang lantang memperjuangkan kemenangan parti pilihan namun tak balik mengundi. Hah! Saya antara orang-orang yang kerugian. Namun hati ini tak pernah jemu berdoa dan berdoa semoga kemenangan milik kita semua. Milik yang berhak menang okey. Heheh.

Syukur alhamdulilah saya dah sihat setelah terpaksa menelan panadol soluble kebencian saya semalam. Susah betol makan ubat, sebab saya tak percaya keberkesanannya lagi-lagi panadol. Lepas makan rasa macam telan pil khayal. Rasa semacam je tubuh ni. Eiii yeekksss!

Kepada semua rakyat Malaysia, saya ingin memohon beribu kemaafan sebab tidak dapat menunaikan tanggungjawab mengundi. Sedangkan orang jauh pun sanggup balik, inikan saya yang hanya 2jam perjalanan. Ohh sungguh tidak bertanggungjawab dan perasaan kesal membuak-buak. Tak apalah, insyaAllah jika dipanjangkan umur.. PRU akan datang pulak saya undi.


~ Hati berdebar-debar menunggu keputusan PRU13.


Thank you for reading my entry!

No comments: