Friday 3 May 2013

Kalau Bukan Kita Siapa Lagi?

Assalamualaikum

Entry ni dah diupdate semalam guna smarphone. Tapi hilang. Saya publish atau delete sebenarnya?? Ni la kejadahnya kalau tak sempat buka laptop atau kemalasan.

Entry ni pasal kerinduan saya pada seorang sahabat yang bernama Fatimah. Saya yang rock ni telah memanggilnya Kak Tim. Dia sahabat sekelas dan sebilik masa belajar dulu. Nyanyilah kejap..

Oh Fatimaahh.. gadis ayu..indah sungguh rupamu mas ayu..

Best pulak lagu tu. Bila tengok budak perempuan pakai seksi meksi, saya akan teringat kat dia. Dulu ada la sorang kawan saya ni baru balik berdating malam-malam buta. Kebetulan Tim ada, apa lagi kena ceramah la. "Tak elok keluar malam-malam. Kitakan perempuan". Maka masam mencuka la kawan saya tadi lepas kena ceramah forum perdana tu.

Majoritinya tak suka sikap Fatimah yang suka jaga tepi kain orang. Sesiapa pun tak nak hidup sebilik dengan dia melainkan saya yang lurus bendul ni. Syukur alhamdulillah, dia jaga saya sebaik mungkin. Menjauhkan saya dari terjerumus dalam masalah sosial.

Walaupun saya tak suka pakai tudung bulat labuh macam dia, tapi saya pakai tudung bawal tutup dada. Dan tak berani nak pakai seluar jeans atau baju yamg agak kecil, nanti kena ceramah pulak.

Terima kasih Tim. Akan ku kenang dikau sampai bila-bila. Tapi dimana dia sekarang? Hilang tanpa jejak.

Ada lagikah sahabat yang sudi menegur macam tu? Adik sendiri pun kita takut nak tegur, nanti dia marah kita balik. Sayang tapi menjahanamkan. Kalau ditanya si Fatimah pasal ni, pasti dia akan jawab "kalau bukan kita siapa lagi?". Oh terharunya, saya tidak memiliki ketabahan dan keberanian Fatimah. Saya hanya mampu memandang.

Thank you for reading my entry!

No comments: