Monday 11 November 2013

Bagaimana Nak Atasi Kesibukan Memanjang?

Assalamualaikum.. Semalam mak call tanya khabar sihat ke tidak. Lepas mak call baru perasan yang mak je asyik call bulan ni. Saya pulak? Langsung terlupa kat ibu bapa di kampung. Kelam kabut sana-sini, habis terlupa segalanya. Bahkan habis semua orang dilupakan termasuk rakan-rakan blogger tercinta. Hahah! Ehh tiba-tiba rasa rindu pulak.


Sebenarnya pagi ni saya kena buat 3 biji kek lagi dan hias 4 biji kek sebelum Zohor! Tapi nak jugak taip entri ni sekejap.

Sekarang ni mak mertua je yang asyik ulang alik datang rumah bawak itu ini. Menantunya tak nampak batang hidung. Kadang mak datang menantu pulak tiada kat rumah. Mak mertua faham yang saya sekarang sedang berusaha menaikkan perniagaan hingga langsung tiada masa terluang macam dulu. Kadang-kadang mak datang bawa makanan. Baru saya perasan yang saya belum makan lagi. Sampai macam tu sekali?

Saya terfikir.. rezeki masuk mencurah, tapi kesibukan pula membataskan segalanya. Terpaksa mengorbankan masa bersama orang-orang tersayang. Patutkah begini selamanya? Saya perlu fikirkan cara bagaimana nak atasi kesibukan dan kesuntukan masa.

~ Nak berblog macam duluuuu... :'(

No comments: