Tuesday 11 February 2014

Gara-gara gambar kek saya kena maki.

Assalamualaikum.
Kadang-kadang akibat keterujaan melihat sesuatu yang cantik, kita tak sedar dah buat satu kesalahan yang besar bagi orang lain. Dan kesilapan tu meninggalkan kesan kepada perniagaan dan fb page saya. Dugaaannn...sabar je lah. Walaupun masa kena maki tu terasa sakit dan menangis teruk jugak. Orang manja bila dimaki-hamun.. memang teruk penangannya.

2minggu lepas saya menghadiri majlis kawin adik kepada kawan saya. Majlis kawin tu diadakan serentak dengan majlis hari jadi anak kawan saya. Memang meriah dengan dihiasi kek yang sangat cantik dan kreatif.

Saya tak sempat nak merasa kek tu, namun sempat minta izin untuk ambil gambar sebagai kenangan. Kawan saya tak kisah pun, malah ramai lagi yang sedang bergambar masa tu.

Apa lagi..lepas tu saya upload dalam facebook dengan niat untuk dijadikan contoh dekorasi kek yang kreatif sebagai tatapan pelanggan.

Namun beberapa hari kemudian, datang seseorang yang mengatakan saya mencuri gambar kek kepunyaannya. Siap komen dalam facebook dengan kata-kata yang amat mengguris hati. Ya Allah, dugaan.. terus dimaki hamun tanpa belas kasihan. Tumpah air mata ni.. terharu pilu dan terhiris sangat.

Ok..maafkan saya. Saya delete ye..


Posted via Blogaway

No comments: