Thursday 13 February 2014

Haiyaa! Ini dah salah deko maa

Assalamualaikum..
Hari ni hari ketiga dah perut ni masih lagi geli-geli. Asyik nak ketawa je bila teringat kisah lucu akibat kesilapan diri sendiri. Apakes la kau ni MieJhaa.. macam-macam hal.

Seminggu lepas saya menerima tempahan kek dari seorang pelanggan yang datang melancong ke Dungun. Dia inginkan sebiji kek yang mampu buat suami dia terharu, sebiji kek untuk anak lelaki dan perempuan, serta cupcakes untuk kakaknya dari Belgium.

Lepas seminggu terfikir-fikir, saya cadangkan untuk buat kek berbentuk LOVE dengan tulisan ringkas I LOVE YOU untuk suaminya. Manakala kek anak-anaknya serta cupcakes terpulang pada saya nak deko macam mana, asalkan CANTIK! Dan dia sanggup bayar lebih.

Bagi saya kek bentuk LOVE tu sangat-sangat sempurna dan elegant. Kek untuk anak lelaki dan perempuannya juga cantik dan penuh fantasi..siap ada kolam, itik, kura-kura, rama-rama, zirafah dan gajah! Dalam hati, "mesti anak-anak beliau suka sangat kek ni."

Apa yang mengejutkan ialah.. bila saya hantar kek tu, rupa-rupanya anak perempuan dan lelaki yang dimaksudkan adalah budak dewasa. Bukan kanak-kanak mahupun remaja. Alamakkss!! Saya ingatkan budak lingkungan 5 tahun! Haiyaaaa

Tu la..akibat terbiasa dengan kek kanak-kanak, saya terlupa nak tanya anak beliau lingkungan umur berapa. Memang tak sesuai dan agak melucukan bila orang dewasa belah kek berupa macam tu. Adoiii.. teruk bebenor!

Nasib baik kek tu sedap walaupun dekonya tidak menepati sasaran umur. Kuakuakua

posted from Bloggeroid

No comments: