Wednesday 26 March 2014

Tugas mengekor suami beberapa hari ni

Assalamualaikum.. Erkk malunya saya nak menulis kat blog ni. Sebab dah hampir seminggu meninggalkan blog terkontang kanting tanpa berita. Kemana Mieza menghilang? Busy sangat ke? Perjalanan hidup saya selama 6 hari ni taklah sibuk, cuma enjoy je lebih. Kesana kemari mengekor Mr.K menemani beliau menyelesaikan tugasan.

Walaupun sibuk menyiapkan kek kahwin tempahan pelanggan, saya juga adalah seorang isteri yang wajib berada disisi suami ketika diperlukan ataupun tidak.

Beberapa hari lepas Mr.K ada urusan kerja di Kuala Terengganu. Dan saya menemani beliau sebagai penghilang boring. Ada la jugak radio potpetpotpet macam Farah Fauzana kat dalam kereta tu.. Hihii.. Padahal kek tak siap pun lagi. Alhamdulillah sekarang tak gemuruh dah bila tiba masa kena buat kek yang agak susah. Rasa tenang je.. dan yakin boleh buat dengan baik. Tapi saya tak suka buat last minute.. kot-kot nanti ada emergency ke apa, habis kena cancel kek orang. Harus kena ada masa relaks yang tenang untuk mendeko kek dengan jayanya.

2 hari lepas pulak saya ikut Mr.K ke Kolumpor atas urusan kerja jugak. Disamping tu hirup udara kota la. Jalan-jalan sana sini mengenal tempat orang. Kali pertama saya pergi Jalan Tar tu tau.. sebelum ni dengar orang bercakap je. Dan kali pertama jugak saya masuk Alamanda. Boleh kira pulak tu berapa kali saya sampai KL sejak hidup atas dunia ni. Ni kali ke 3! Dan ini adalah kali pertama saya ronda-ronda kat Putrajaya.


Dan...kali pertama makan sushi king kat Alamanda tu.Hahahaa

Try Nando's peri-peri.. erkk kenyang.. tapi agak tak serasi dengan tekak! Kesian

Sampai rumah semalam, saya dikejutkan dengan berita terbaru tentang MH370. Ya Allah, memang sedih dan sebak mengenangkan nasib yang menimpa mereka. Terbayang saat-saat ketakutan masa tu. Mati itu pasti, dan nasib kita belum pasti lagi. Al-Fatihah buat mereka yang beragama Islam.

No comments: