Sunday 25 May 2014

Suara budak mana aku pinjam?

Assalamualaikum..

Hari ni dapat dua panggilan telefon yang buat saya jadi awet muda. Malah terus bertukar jadi budak-budak hingusan.

Panggilan pertama dari lelaki yang nak mempromosikan streamyx agar dinaikkan jadi 8mbps. Tak kuasa nak layan dalam keadaan sibuk pagi tadi.

Streamyx : Hello.
Saya : Ye (dengan suara agak kelam kabut)
Streamyx : Ayah ada??

Saya : Err.. Tak de
Streamyx : Mak??
Saya : Mak pergi pasar. Nanti call lain kali ye.
Streamyx : Ok.

Hehe..padahal dah tahu yang dia ingat saya ni budak-budak. Padahal sayalah orang yang dicarinya.. kuikuikui

Panggilan kedua dari customer.

Saya : Assalamualaikum.
Customer : Waalaikummussalam. Mak ada??
Saya : Err.. nak cakap dengan sapa?
Customer : Nak tempah kek ni.. mak ada?
Saya : Ohh saya la Mieza.. hihi
Customer : Laaaa.. suara macam budak-budak..hahahaha
Saya : Hahah.. nak kek apa ye?

Kikikiki..begitulah peristiwa yang terjadi harini.. jawab telefon dengan termengah-mengah..suara pun dah jadi macam budak-budak.

No comments: