Saturday 27 September 2014

Jom relaks ditepian pantai..

Assalamualaikum.

Minggu lepas saya luangkan sedikit masa untuk bawa pekerja bersiar-siar tepi pantai. Hilangkan stress kerja masing-masing. Suka sangat Nurul dapat datang tempat macam ni..tenang je.

Lokasi, Pantai Kuala Abang.


Sebenarnya kami kebetulan datang ke Kuala Abang untuk menghantar kek customer. Jadi kami gunakan masa yang singkat tu seketika untuk menghirup udara segar kat sini. Memang best.. dah lama sangat tak lepak-lepak tepi pantai. Biasanya pantai la tempat membuang segala masalah dan stress zaman dulu kala.


Zaman cintan-cintun.. zaman kekecewaan..zaman jiwa memberontak.. sudah lama ditinggalkan. Kini segalanya sudah berubah. Hidup lebih tenang bila kita belajar untuk menerima, bersabar dan memaafkan. Hanya keceriaan terpacul di wajah melenyapkan luka-luka lama. Ohh aku sudah menginjak 30 tahun.. 2 tahun lagi. Segalanya berlalu cukup pantas. Sudah tuakah aku?


Bebaskan.. lepaskan segala keegoan dan rasa yang terpendam. Luahkan.. agar ia tidak lagi membelenggu. Kadang-kadang kita memerlukan masa untuk menerima dan percaya.. apa yang kita lalui hingga hari ini adalah rancanganNya yang amat teliti, jauh lebih sempurna dari perancangan kita sendiri. Bersyukurlah jika hari ini kita berbahagia.


Alhamdulillah atas kegembiraan hari ini. Derita semalam kekal menjadi pengalaman hidup paling ekstrem.

'Hari ini aku orang yang cukup kebal menghadapi ribut-ribut kecil... '

No comments: