Thursday 7 March 2013

Facebook - Apa Kata Mereka

Assalamualaikum

FACEBOOK adalah laman sosial yang memang menjadi sebutan warga muda sekarang. Majoritinya dah menyebut perkataan facebook beratus kali. Atau ada yang belum? Jangan sampai anda digelar katak bawah tempurung, kecualilah jika anda bishu. 

Adakah anda sebahagian daripada 13.6 juta pengguna FB dari seluruh Malaysia yang mencatat ranking ke-18 daripada 212 negara di seluruh dunia? Jika anda adalah wanita, maka anda adalah sebahagian dari 6.2 juta pengguna wanita dan  yang selebihnya adalah pengguna lelaki serta ponds. Lagi selebihnya, kenapa masih tidak buka akaun FB? Mungkin juga mereka ialah datuk datuk dan nenek nenek kita dikampung. 

Banyak kebaikan berfacebook jika digunakan untuk bersilaturrahim, dan berpesan pada kebaikan. Sebaliknya, bahana keburukannya juga pasti berlipat kali ganda jika dihalakan kepada perkara negatif. Pendek kata FB itu medan untuk mengaut pahala dan juga dosa. Apa yang haram ketika kita bercakap, haram juga ditulis. 

Jom baca apa kata mereka tentang FACEBOOK?










*Dulu suka post ikut perasaan kat facebook. Pastu menyesal. Cepat cepat delete.


Thanks 4 reading my entry!

8 comments:

Unknown said...

Btol tu akak..dulu ramai org mnjadikan fb sbg tempat luahkan prasaan kan, tp skrg bila dh byk baca dakwah2 baru kte tersedar kan..termasuk diri yg kerdil ni..Reset Minda, btw Dr.Muhaya mmg best kan.. :)

Unknown said...

Akak selalu baca post2 Dr.Muhaya...byk jgk yg terkena atas btg hidung..haha

Unknown said...

gunakan medium perantaraan yg sedia ada dengan sebaiknya :)

Unknown said...

InsyaAllah

Nur Nainis said...

Suka baca ayat2 di atas. Sedang berusaha ke arah yang lebih baik. ^___^

Unknown said...

sama la kita.. sebab tu fb akak senyap dah sekarang,,hehe

iha said...

Dulu selalu update status2 panas, skrg dah 3 tahun ada fb.. iha byk diiamkan diri dan kadang2 update status utk beri iktibar pada yg membacanya.. :)

Unknown said...

Wouu pana panas membara.. sama la kita dik.. sakit hati ngn staff sblh meja pn update kt fb gk..haha...