Friday 22 February 2013

Nyanyok sungguh laa..

Assalamualaikum

Ni orang kata, muda-muda dah nyanyok (pelupa). Tak payah tunggu hari tua nak jadi nyanyok ni kan zaman sekarang. Ei sedap mengata diri sendiri, tapi itulah realitinya sekarang. Uwwaaa rasa nak nangis pun ada bila terlupa sesuatu terutamanya password. Ada dua benda dah yang saya tak boleh guna akibat dari kenyonyakan saya ni tau. Pertama TWITTER dan kedua CIMB Card. Fuh! teruk teruk. memang teruk la kau Mieza Jhaa K eh. Apo kono eh jang?

Jadi marilah kita sama-sama memutihkan mat0 tanpa boleh mengsign in kan nya..
















Atau adakah kerana ini saya tidak mampu memiliki balik twitter saya?

Twitter Menambah Keselamatan E-mel untuk Ward Off penjenayah siber

Untuk mengurangkan penipuan e-mel palsu dan helah untuk mencuri kata laluan anda, Twitter telah menambah keselamatan pengesahan e-mel untuk mencegah serangan berniat jahat pada akaun pengguna.

Syarikat itu mengumumkan pada hari Khamis ia telah mula menggunakan teknologi baru DMARC, yang bertujuan untuk menghalang penjenayah siber daripada menghantar e-mel kepada pengguna dengan alamat Twitter.com palsu.

"Kami menghantar banyak e-mel setiap hari untuk pengguna kami supaya mereka tahu apa yang berlaku di Twitter," Twitter berkata pada blog rasminya. "Tetapi ada kekurangan dimana si penipu menghantar e-mel yang muncul dari alamat Twitter.com untuk menipu anda dalam memberikan butiran penting mengenai akaun Twitter anda, atau maklumat peribadi lain, biasanya dipanggil 'phishing'."

Walaupun berita tentang akaun Twitter berprofil tinggi seperti Jeep dan Burger King menjadi mangsa penggodaman beberapa hari lepas, Twitter berkata ia akan dilaksanakan DMARC awal bulan ini.


Info from Mashable.com

Tq 4 reading my entry!

8 comments:

Unknown said...

hehe, sama la kte..nyanyok sbb byk sgt account kan, last2 letak pass semuanya sama je dekat semua acc, xdelaa nyanyok dh skrg..hee :D

Unknown said...

Nmpak kena wat mcm tu jgk..tp dah terlambat nmpak gaya nye

Unknown said...

remy takde twitters...... fb pun tak terlayan...hu3

Unknown said...

payah jugak kalau dah sampai lupa password ni..

Akupenghibur.com said...

heheeh samelah selalu lupa jgk ..sebb selalu tukar password baru dan lupa ..adehh

Unknown said...

Baik xder kn..bleh buka akaun baru.. fb sy pn sunyi je

Unknown said...

Mmg payah la.. nk lupakan syg pulak.. nak menduakan tak sanggup pulak

Unknown said...

So guane nih.. berhempas pulas saya fkr password.. tetap salah..