Friday 22 November 2013

Lawakkah Aku?

Assalamualaikum.. Sebenarnya saya suka melawak dan menceriakan orang.. ikut sikap ayah la ni. Budak-budak terutamanya anak saudara memang rapat dengan saya sebab suka buat mereka ketawa. Kawan-kawan pun kata saya ni agak lucu. Hah! lucu la sangat. Dah buat lucu ketawa pulak berdekah-dekah. Haha. Suka ketawa tu ikut sikap mak, sentiasa geli hati dari muda sampai ke tua. hehe.


Dalam entri pun kadang-kadang saya suka selitkan ayat-ayat yang bagi saya agak lawak. Tapi tak pasti pulak pembaca ketawa atau tak. Kuikui..

Tapi keinginan untuk buat entri lawak tu memang membuak-buak. Cuma mungkin cara mengolah ayat yang agak berbelit membuatkan kisah lawak jadi membosankan. Pernah baca entri-entri saya yang agak kelakar ni?

Dia Pandang Aku, Aku Pandang Dia. Kisah saya bermain mata dengan seekor babi hutan. Siap kenyit-kenyit mata lagi tau..

Binatang Apa Yang Ayah Aku Tunggang? Ku igatkan Hirthik Roshan, rupanya Guru Roshi!

Planta Rupanya.. Dahsyat! Mak cuci pinggan pakai planta.

Gatal Yang Tiada Hujung Pangkal.  Garu sana tak kena garu sini tak kena. Ishh kat mana tempat gatal ni sebenarnya? Makan racun tikus je, habis hilang semua kegatalan.

Terkentut Ketika Solat.  Bukan main lagi ayu perwatakannya, tapi kentutnya power. Bergegar surau! Haha

Sebenarnya entri kat atas tu nak kata lawak pun tak la sangat. Cuma saya je yang lucu lebih.. wakaka.. Jemputlah baca kalian semua. :))

No comments: